duminică, 18 decembrie 2011

Dulce de leche,din lapte proaspat de vacuta

Bananaind pe net dupa diverse idei gurmande,am dat peste  Dulce de leche .
Am gasit retete facut din lapte condensat ,din lapte proaspat.
Eu am abonament la o vacuta din vecini,
asa ca m-am apucat sa experimentez.
Este destul de simplu ,
trebuie doar sa stai prin bucatarie sau pe aproape ,
daca il faci intr-o oala cu fund dublu si mai pui o plita dedesupt nu se prinde si poti amesteca mai rar, daca nu, trebuie amestecat mai des caci risti sa-l faci  afumat.

Oala sa fie mai adanca ,eu am pus 2l in oala de 3l ,la inceput se umfla si trebuie dat focul mic si amestecat usor pana se linisteste spuma.
Am pus in oala :
-Lapte dulce de vaca 2 l
-Zahar 500 gr
-o lingurita de bicarbonat
-un vf.de cutit sare.
Cand este cald laptele am adaugat zaharul ,sarea si bicarbonatul ,am avut grija cand a inceput sa fiarba ,am dat focul mic si printre alte treburi ii mai dateam tarcoale la oala ,asta cam 2 ore jumate ,depinde cat de gros vrei sa fie.
Din 2 l de lapte ies 3 borcane de 330 ml si o mica gustarica.
Deci laptele 2l  x 2,5 lei/l=5lei,zaharul 500grx4,5lei=2.25 lei, plus sa zic gazul ars 2 ore ,cam 2 lei ,rotunjesc la 10 lei :la 3 borcane =3,33lei buc.
Primul experiment nu l-am lasat prea mult sa fiarba ,cam 1.1/2 ora ,a iesit mai subtire,o crema fina si super ,super gustoasa ce sa terminat un ,doi.

Am facut alta, dar am pus si ceva ciocolata menaj in ea  si am lasat peste 2 ore ,a iesit si mai grozava
Zilele astea am facut provizii pentru sarbatori
,un Dulce de leche  normal

si un Dulce de leche cu ciocolata si cacao,cam 50 gr ciocolata menaj si 2 linguri cacao.

Ce este nasol, ca tot iti vine sa mai iei o lingurita ,
inca una si tot asa ,pana vezi cum se goleste borcanul,
are totusi o gramada de calorii,deh....
Mama, cand  a vazut cat am fiert crema, imi zicea ca ea are o crema rapida si ce ma omor eu cu asta ,
i-am zis sa nu imi ceara a doua portie cand o sa vada ce bunatate iese si asa a fost .
I-am facut un tort de ziua ei ,75 ani,o grozavie

Offf,imi lasa gura apa cand ma uit la foto si imi aduc aminte cum a fost ....

Incepe chiar de astazi sa faci mici schimbari in stilul de viata!

Mihaela

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc de vizita,impresiile sunt binevenite!