miercuri, 11 iulie 2012

Tomatele incep sa se coaca...

Rosiile au zis:
Gata,nu mai cumparati de la piata,suntem gata de gustare ,
asa ca ,a inceput marea evaluare,
avem 14 soiuri puse ,
acum vedem care ramane pentru la anul si care pleaca din gradina noastra.
TamarisF1 
Fantom 














Fantom si TamarisF1
 
Inima de bou














Cherry lunguiete gustoase
  BalkanF1
un soi bulgaresc foarte bun Naslada












Rio Grande

 Buzau 22

Unirea
Ace55VF
uriase
un soi de camp ,oloage,dar le-am sprijinit cu cate un bat.
Soiurile noi Tamaris ,Fantom ,Evelina ,nu prea imi plac,sunt cam tari la pielita si gust asa si asa.
Rosiile Uriase nu le mai pun ,sunt foarte gustoase ,dar face doar o rosie mare cam de 0.700-1,200gr.,iar restul ceva nesemnificativ,doar stufaris,deja am scos mare parte din ele.
BalkanF1 sunt micute dar gustoase,sar putea sa ramana..
Inima de bou este gustoasa,dar prea sensibila la boli,nu cred ca o mai cultiv.
Naslada,un soi bulgaresc foarte rezistent,productiv si gustos,este pe locul 1 in top.
Unirea,imi plac ,productive,raman.
Ace55VF,bune si productive,raman.
Cherry lunguiete,super gustoase,sunt in top.
Buzau 22 ,vad ca este productiv ,inca nu l-am gustat,mai vad.
In perioada urmatoare incep si celelate ,oi vedea  cine ramane si cine pleaca din gradina.

Incepe chiar de astazi sa faci mici schimbari in stilul de viata!





8 comentarii:

  1. Fetita, mie imi place tare mult cum ai pus rosiile in plastic. Ala apara de dusmani, sau si uzi inauntru, ca nu imi dau seama?
    La soiurile hibride nu o sa mai poti recolta seminte, stii nu?
    Cu rosiile gigant sunt de acord cu tine, exact ca la ceapa foarte mare, cateodata nu o poti consuma pe toata, ramane taiata....ceva nu mi se pare ok, chiar si cu faptul ca, asa cum spui si tu, face 1-2 fructe gigant si cam atat.
    Deci, fi-i buna si spune-mi exact cum plantezi rosiile in sticlele acele :))), te rog frumos si te pupic!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stii ca internetul este de mare ajutor si inspiratie,am cautat metode de folosire a peturilor in gradina,dar acolo pusese tot bidonul mare in jurul rosiei,eu fiind nepregatita cu bidoane mari a trebuit sa fac economie si le-am taiat in doua sau trei,am plantat rasadurile apoi am indesat in jurul ei colacelul.Ideea a fost sa fie ca o udare la punct fix,noi facem gradina cu investitii minime,reciclam ce se poate,inventam ce se poate ,fara costuri banesti ,doar efort fizic,face bine la sanatate.
      Cu colacel din pet apa nu se mai duce prin alte parti ,buruienile au o rata mai mica de aparitie,am putut sa si scarpin pamantul.
      Anul viitor ,daca mai suntem ,vreau sa pun din jumatati de bidon de 6l,este cel mai convenabil de ingrijit planta ,in special la rosii,pentru ardei ,vinete,merg si cele de 2.5l iar pentru mirodenii se poate pune partea cu dopul de la 6l,vezi in albumul foto .
      Din pacate ,anul asta am reusit doar in solar si cateva sole afara,ce am observat ,udarea se face mai repede,consum mai putina apa,buruienile se tin sub control mai bine,la daunatori nu m-am gandit ,eu nu prea am .
      Sincer,mie partea cu udatul imi place din toata treaba cu gradina ,in afara de cules,asa ca daca as fi pus prin picurare,nu mai ascultam concertele extraordinare ale greierilor si bazaitul /intepatul tantarilor.
      Seminte eu nu opresc,unele sunt hibride altele sunt soi,doar la ardei iuti,capia/ureche de elefant,mirodenii,am oprit.
      In solar am plantat prin metoda Maslov,asa ca colacelul l-am pus putin oval ca sa fie deasupra radacinii.
      Acum am initiat curatarea de vara ,am scos firele care nu aveau productie si pun altele pentru toamna.
      Succes in tot ceea ce faci!

      Ștergere
  2. Astept verdictul cu rosiile uriase - la multi am auzit ca e o ... uriasa teapa.
    PS Cred ca am pus comm-ul acesta de trei ori si niciodata nu l-a luat (??!!?)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uriasele,sunt gustoase,dar sunt uriase doar ca vrej,la productie poate sa faca 1 rosie de 0.5-1,2gr sau doua mai mici si cu asta ,basta.Nu stiu la altii cum este dar si anul trecut si anul asta la mine asa a iesit,acum din 15 fire cate pusesem,am mai lasat doar 3 care au binevoit sa faca o rosie ,astept sa se coaca si le scot si pe ele.
      Succes in tot ceea ce faci!

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Sunt bune Precos,dar am inteles ca trebuie stimulate ca sa rodeasca.
      Momentan ,sunt fan soiului bulgaresc Naslada,sunt gustoase,productive si mai rezistente la boli.
      Sunt in testare.
      Succes in tot ceea ce faci!

      Ștergere
  4. Gata,nu mai cumparati de la piata,suntem gata de gustare , sisteme pentru umbrire

    RăspundețiȘtergere
  5. -Ati mai plantat Naslada din 2012 si pana acum ? Si-a pastrat caracteristicile ?

    RăspundețiȘtergere

Multumesc de vizita,impresiile sunt binevenite!