duminică, 14 iulie 2013

Sistem de protectie si umbrire cu plasa in gradina

Vremea este in schimbare,
ploi acide,
soare super arzator,
grindina,
afide,pureci,molii,
pasari hraparete,
asa ca trebuie musai gasit o solutie de umbrire,protejare a plantelor din gradina.
Acum doi ani am experimentat tot cu resurse reciclate,fara costuri,cu perdele adunate de pe la rude,cunoscuti.
Am acoperit doar portiunea cu tomate,ele fiind mai sensibile ,am observat ca cele care au fost umbrite au dus-o mai bine,fructele nu au fost parlite de soare,doar cele din margine care nu erau bine protejate,asa am vazut ca trebuie bine acoperit.
In solar nu mai spun,umbrirea este necesara caci temperaturile cresc enorm cu toate deschiderile ,noi aveam toate lateralele deschise si tot era super cald,iar rata de avort era ridicata.
Anul asta am cumparat plasa de umbrire si am acoperit partea de sud a solarului si se cunoaste.
Anul asta am vazut si ce bine a fost ca am acoperit tomatele si o parte din gradina,de mult la noi nu a mai fost grindina,doar vijelii cu ploi torentiale,dar grindina nu a fost ,pana acum doua saptamani cand in toata tara facea ravagii,cand cu o luna in urma grindina facuse ravagii la vreo 30 km de noi,speram sa ne ocoleasca,dar cred ca anul asta ne-a luat pe fiecare in parte pe rand .
Grindina a fost cam cat o corcodusa mare,a durat vreo 15 min,pe deoparte imi placea cum ploua cu bilute albe si zgomotul care il facea,dar pe de alta parte ma ingrozeam ce prapad poate face.
Acum am vazut eficienta acoperirii cu ceva,perdele,plasa,dupa posibilitati.
De fapt plasa nu costa mult,in timp se poate acoperi si gradini cu suprafete mari,oricum isi merita banul.
Acum nu mai explic prea mult,las imaginile sa vorbeasca,doar atat mai zic,noi am facut din ce am avut in batatura,din reciclari de materiale,voi pute-ti face ceva mai profesional,
ideea este ca protejarea gradinii este necesara acum.
Improvizatiile de umbrire in gradina in 2012
Acoperire cu plasa si perdele in gradina 2013
Cateva foto cu grindina oprita de plasa si perdele  
Dupa furtuna ,ca si cand nu ar fi fost nimic
 Tomatele acoperite nu au fost parlite de ploaia acida si grindina
Alaturi cateva fire de tomate care nu au fost acoperite,au inceput sa se parleasca frunzele,
dar intru in ele si le coafez.
Umbrirea facuta de unchiul meu la gradina lui.
Cateva foto de pe net cu idei pentru protejarea si umbrirea gradini cu plasa
Oricum,am vazut acum diferenta unde am acoperit si unde nu,urmeaza sa terminam proiectul acoperiri.
Voi cum va protejati gradina?

21 de comentarii:

  1. Ce idee buna cu perdelele. Si eu nu le mai gaseam nicio intrbuintare. Merci!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Reciclam,daca tot le avem de ce sa nu le folosim,eu am facut cheta pe la toate rudele.Se pot folosi la orice cultura .
      Numai bine!

      Ștergere
  2. Am observat ca plasa este eficienta si pentru combaterea insectelor. De cand am intins prin gradina plasa, atacul moliilor la rosii, chiar si al afidelor, s-a diminuat foarte mult. Frunzele plantelor sunt mult mai verzi si curate. Plasa atenueaza mult viteza vantului si a ploii de gheata. Multumim pentru sfaturi Mihaela!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai la tine este mai fain,ai pus plasa pana jos,este boierie,in viitor sper sa fac si eu ca tine,este grozav asa.
      Momentan moliile isi fac de cap ,am vazut cateva rosii papate de omizi,dar am zis ca asta sa fie cadoul gradinii,ca sa am roade bune.
      Noroc ca nu am alte lighioane nesuferite.
      Numai bine!

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Ai vazut doar ce a facut grindina la tine,daca nu aveam acoperit la fel pateam.
      Numai bine!

      Ștergere
  4. Foarte frumoasa gradina, felicitari! Anul viitor sper sa reusesc sa organizez si eu locurile insorite din gradina. Gradina ta este o sursa de inspiratie iar tu ai intotdeauna un sfat pentru toate lumea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc,pentru aprecieri!
      Eu incerc sa fac gradinarit cu resurse/cheltuieli minime,deci nevoia naste diverse improvizatii,in plus caut sa gasesc metode care sa ma ajute sa nu muncesc prea mult,pana acum am gasit cate ceva,dar mai trebuiesc bibilite.
      Ma inspir eu de pe net,dar numai practica imi spune cum si ce trebuie facut.
      Numai bine!

      Ștergere
  5. Alegerea modelului sau a culorii e la fel de importantă ca şi calitatea şi durabilitatea în timp. sisteme pentru umbrire

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce parere aveti de acest produs:

    https://www.dedeman.ro/ro/plasa-umbrire-soleado-verde-2x100-m/p/7028662

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am folosit initial ceea ce am avut fara a cheltui ceva bani,am experimentat,am vazut ca acum trebuie facuta umbrire cam la toata gradina,asa ca acum folosesc plasa de umbrire.
      Numai bine!

      Ștergere
  7. Salut. Am o întrebare, chestia asta este de folos numai la roșii sau la toate legumele? Am o mica grădina și mă gândesc să fac ceva de genul. Dacă nu găsesc plasă aș putea să o înlocuiesc cu plăci din plastic? Mersi mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,poti face umbrire in ce zona din gradina doresti.Acum clima este schimbata si o umbrire vara este necesara mai ales la legume,este protectie si pentru razele soarelui ,dar si pentru eventualele ploi acide,grindina.Plasa de umbrire se gaseste si online si offline in magazinele de specialitate.Numai bine!

      Ștergere
  8. Buna ziua , daca pun plasa de umbrire, odata cu rasadurile , le afecteaza dezvoltarea ?

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna ziua Cind se pune plasa de unbrire?Am inteles ca se pune cind este planta in floare ca daca o pui de cind sadesti planta ii stopezi cresterea asai?Si daca mai trece ploaia intrun cuvint cind se pune? MULTUMESC

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,plasa se pune oricand ai bani si timp sa mesteresti umbrirea,nu are nici o legatura cu ce ai spus.Plasa de umbrire ajuta plantele in dezvoltare,nu le mai arde soarele,ploaia acida este filtrata,grindina nu mai afecteaza.Numai bine!

      Ștergere
  10. La ce înălțime ați pus plasa și ce grad de umbrire are?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,inaltimea este cam de 2,30 m,nu stiu ce grad de umbrire are plasa,initial am folosit perdele vechi,apoi am luat plasa de umbrire pentru solarii.Numai bine!

      Ștergere

Multumesc de vizita,impresiile sunt binevenite!